Pływanie w ciąży - czy jest bezpieczne i zdrowe?
Pływanie w ciąży - czy jest bezpieczne i zdrowe?
sty022020

Pływanie w ciąży - czy jest bezpieczne i zdrowe?

Pływanie w ciąży - czy jest bezpieczne i zdrowe?

Ciąża jest niezwykle ważnym czasem w życiu każdej kobiety w którym przyszła mama powinna bardzo o siebie zadbać. Ze zdrowotnego punktu widzenia istotne jest nie tylko prawidłowe odżywianie ale też utrzymanie dobrej formy fizycznej. Regularna dawka ruchu poprawia krążenie i sen, relaksuje umysł oraz pozwala spalić trochę kalorii. Nie każda dyscyplina sportu przeznaczona jest dla ciężarnych kobiet jednak pływanie z całą pewnością należy do tych najbardziej polecanych. Poznaj korzyści wynikające z regularnych wizyt na basenie w okresie ciąży!

Czy w ciąży można pływać?

Można a nawet trzeba – pod warunkiem braku przeciwskazań lekarskich, więc przed wizytą na basenie odwiedź swojego ginekologa. Pływanie w ciąży korzystnie wpływa na plecy i nogi, które na co dzień muszą mierzyć się z ciężarem ciążowego brzuszka. Jeżeli dotykają Cię uciążliwe bóle kręgosłupa, krzyża czy karku to dzięki pływaniu staną się one mniej odczuwalne. Woda pozytywnie oddziałuje też na obrzęki powodowane gromadzeniem się wody w organizmie. Regularna aktywność fizyczna obniża poziom cukru we krwi co oddala ryzyko zachorowania na cukrzycę – poważną przypadłość na którą podatne są ciężarne kobiety. Ruch w wodzie rozluźnia i wzmacnia też mięśnie całego ciała, co może okazać się pomocne w trakcie naturalnego porodu.

Poza pozytywnym wpływem pływania na ciało przyszłej mamy ruch w wodzie działa też kojąco na psychikę. Pływanie relaksuje, wyzwala endorfiny oraz pozwala wyregulować sen.

Jak pływać w ciąży?

Jedynym stylem pływackim, który powinnaś omijać jest „motylek”, który wymaga mocnej pracy brzuchem co może spowodować skurcze macicy. Jeżeli lubisz kraula lub styl klasyczny (żabka) to jest dobry czas by nacieszyć się możliwością pływania tymi technikami. Dodatkowo wzmocnisz mięśnie klatki piersiowej i pleców co przyda się okresie ciąży. Kiedy brzuszek trochę urośnie łatwiej będzie Ci pływać na plecach. Gdy zabraknie Ci siły możesz wspomóc się wygodną deską do pływania i skupić się tylko na pracy nóg.

Wiele szkółek pływackich ma w swojej ofercie zajęcia dedykowane kobietom w ciąży – na przykład aqua aerobik czy fitness w wodzie. Prowadzone pod okiem wykwalifikowanego instruktora mogą stanowić alternatywę dla zwykłych wizyt na basenie. Czas i intensywność ćwiczeń uzależniona jest od samopoczucia uczestniczek. Nic na siłę!

Jeżeli nie masz ochoty na pływanie czy aqua aerobik dobrym rozwiązaniem będzie też po prostu relaksujący, masujący całe ciało spacer w wodzie.

Stroje kąpielowe dla kobiet w ciąży

Dobre dobranie kostiumu kąpielowego ma duże znaczenie dla Twojego komfortu i zdrowia. Na początku ciąży najlepiej sprawdzi się jednoczęściowy strój kąpielowy. Gdy przybędzie Ci kilka kilogramów postaw na strój do aquafitness. Świetną propozycją mogą być stroje australijskiej marki FUNKITA. Grubsze ramiączka i gąbki usztywniające zagwarantują dobre trzymanie biustu a marszczenia materiału ukryją niedoskonałości sylwetki. Kostiumy wykonane są z odpornego na chlor i rozciąganie materiału C-Infinity. Dodatkową zaletą strojów FUNKITA mogą być wyjątkowe, kolorowe wzory jak na przykład w modelu Tropic Team. Gdy ciążowy brzuszek stanie się wyraźniejszy rozważ zakup tankini – wygodnej koszulki kąpielowej do której możesz dobrać dół stroju kąpielowego. Unikniesz wtedy zbyt mocnego opinania brzucha przez jednoczęściowy kostium kąpielowy.

Dobrze dobrany strój kąpielowy podkreśli piękno Twojego ciała w rozkwicie i zamaskuje małe niedoskonałości. Zapoznaj się z ofertą strojów i tankini do aquafitness dostępnych w sklepie pływackim Sunbarrel i wybierz model, który spodoba Ci się najbardziej.

Do zobaczenia na basenie!

 

Skomentuj

Koszyk 0 Mój koszyk

Brak produktów

Darmowa Dostawa! Dostawa
0,00 zł Razem

Sprawdź

Follow us on Facebook