Dieta pływaka - co powinny jeść osoby trenujące pływanie?
Dieta pływaka - co powinny jeść osoby trenujące pływanie?
sty142020

Dieta pływaka - co powinny jeść osoby trenujące pływanie?

Dieta pływaka

Dieta to sposób odżywania się – to znaczy, że niezależnie od tego jaki masz tryb życia oraz jak często aktywnie spędzasz czas jesteś na diecie, zdrowej bądź nie. Bez wątpienia ma ona wpływ na nasze samopoczucie, często emocje i myśli. Odpowiednio dobrana poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci, pozwala na uregulowanie masy ciała. Dieta sportowców jest szczególnie ważna, ponieważ wraz z produktami odżywczymi dostarczamy organizmowi substancje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mięśni podczas wysiłku. Jak wygląda sposób odżywiania pływaków? Co powinno się jeść, aby organizm wytrzymywał intensywne treningi? Jeśli ciekawią Was odpowiedzi, zapraszam do przeczytania tego artykułu.

Co powinna zawierać dieta pływaka?

Często mówi się, że woda potrafi „wyciągać”. Co to znaczy? Wysiłek na basenie pochłania ogromne nakłady energii, ze względu chociażby na nietypowe branie oddechu. Oprócz tego wystawia nasz układ mięśniowy na wyzwanie. Jeśli zależy nam na ich odpowiedniej regeneracji to warto do swojego posiłku dodać delikatne mięso, np.: drób. Warto pamiętać, aby nie było ono zbyt tłuste ani mocno krwiste – obciąża to organizm i niepotrzebnie zakwasza. Aspektem poprawiającym metabolizm są także warzywa strączkowe. Wspominając o warzywach, warto odnieść się do podstawowych zasad zdrowego żywienia, takich jak unikanie cukru i zastąpienie go owocami.

Witaminy i minerały dla sportowców – jakich składników potrzebują pływacy?

Mówiąc o składnikach odżywczych mamy doczynienia z tematem rzeką. Jeśli zależy nam na bardzo dokładniej analizie składu naszego ciała warto wybrać się do lekarza na specjalistyczne badania oraz indywidualnie dopasować dietę. Pierwszym, bardzo ważnym elementem jest żelazo (Fe), które buduje hemoglobinę odpowiedzialną za transport tlenu w organizmie. Znajdziemy go w zielonych warzywach. Istotnym składnikiem są także wapń (Ca) i magnez (Mg), które wpływają na skurcz i rozkurcz naszych mięśni. Największe ilości wapnia są w nabiale, natomiast magnez najlepiej dostarczać w tabletkach, jako suplement diety. Spośród witamin ważna jest witamina D3, która wspomaga naszą odporność. Ją również najlepiej dostarczać za pomocą tabletek.

Dieta pływaka na zawodach

Zawody to szczególny czas. To właśnie wtedy organizm musi być gotowy, aby dać z siebie maksimum możliwości. Na około tydzień przed, zawodnicy pozwalają sobie na większą ilość węglowodanów, aby ich ciało mogło zmagazynować nadmiar energii na szczytowy moment wysiłku. Warto pamiętać, aby jeść proste i zdrowe węglowodany, choć czasem kilka kostek dobrej, mlecznej czy gorzkiej czekolady nikomu nie zaszkodzi. Przed samym startem posiłki powinny być kaloryczne, ale lekkostrawne, jak np.: owsianka czy jajka w różnej postaci.

Odżywki dla pływaków - OTE, czyli suplementy wspomagające dietę

Czasem w diecie warto wspomóc się suplementami. Na stronie sunbarrel.pl znajdziecie między innymi produkty od OTE. Omega 3 fish&krill oil to tabletki zawierające niezbędne kwasy tłuszczowe, które wiążą się z utrzymaniem zdrowych oczu i mózgu. Ponadto działa przeciwzapalnie po wysiłku pomagając w regeneracji mięśni. Beta alanina pozwala na skuteczniejsze regenerowanie karnozyny, która jest podstawowym elementem tkanki mięśniowej. Dzięki temu zwiększa wytrzymałości i wydajność mięśni. OTE Hydro tabs to pastylki, które zawierają w sobie podstawowe minerały. Służą jako isotonic do treningu po rozpuszczeniu w wodzie. Sunbarrel ma w swoim asortymencie także żele, w różnych smakach, podwyższające poziom kofeiny i utrzymujące go nawet na 30minut intensywnego treningu. Do naprawy i odbudowy mięśni zastosować można także OTE Recovery Whey Protein, która dostarcza 25g białek niezbędnych do ich regeneracji.

Układając swoją dietę zawsze pamiętajmy o konsultacji ze specjalistą. Eksperymentowanie ze składnikami odżywczymi może spowodować uszkodzenie zdrowia. Najważniejsze jest, aby słuchać potrzeb swojego organizmu, a także odżywiać się zgodnie z podstawowymi, powszechnie znanymi zasadami.

 

Skomentuj

Koszyk 0 Mój koszyk

Brak produktów

Darmowa Dostawa! Dostawa
0,00 zł Razem

Sprawdź

Follow us on Facebook